czwartek, 25 lipca 2013

Selerowe szaleństwo :)

Jak się zabrać za gotowanie to na całego! :)
Tak więc i dziś zaserwuję przepis, tym razem na sałatkę selerową z serem żółtym :)

Sałatka ta sprawdza się nie tylko jako dodatek, ale i jako przekąska, przystawka, mi na przykład niejednokrotnie służyła jako kolacja :)

Jestem ogólnie bardzo wybredna jeśli chodzi o sałaki, ale ta jest na prawdę wyjątkowo dobra :)

A co do niej potrzebne?

słoik selera ciętego,
ser  żółty 200 g,
puszka kukurydzy,
nać pietruszki do smaku,
majonez,
jogurt naturalny, 
musztarda,
sól, pieprz (inne przyprawy wg uznania) do smaku.

Seler wędruje na sitko, odsączamy go i przepłukujemy pod wodą. To samo robimy z kukurydzą. Po "osuszeniu", oba składniki wędrują do miski.
Teraz zajmijmy się serem żółtym :)
Kroimy go na plasterki szerokości 1-2 mm a następnie w kosteczkę.
Do tego siekamy nać pietruszki i wrzucamy do pozostałych składników.


Teraz pozostanie nam doprawić naszą sałatkę własnym sosikiem :)
Wszytko zależy od naszego smaku, uznania :).
Mój sos to prosta sprawa. Na tą sałatkę zużyłam 2 czubate łyżki majonezu z 2 łyżkami jogurtu naturalnego, łyżeczką musztardy, do tego dodałam sól, pieprz oraz dla przegryzienia się sosu łyżeczkę cukru.


2 komentarze:

  1. Nie przepadam za selerem, ale trzeba spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam, ale w tej sałatce jest naprawdę dobry! :D

      Usuń